Asiakkaat kiittävät ammattitaitoa ja palveluasennetta, ja ovat valmiita suosittelemaan A-Insinöörejä myös muille. Erinomainen asiakaskokemus kävi ilmi Taloustutkimuksen toteuttamasta suosittelututkimuksesta.

Palvelukokemusta kartoittavan asiakastutkimuksen mukaan A-Insinöörien suositteluindeksi eli NPS (Net Promoter Score) on 56, mikä edustaa toimialan ehdotonta parhaimmistoa Suomessa.

Asiakkaiden palautteisiin perustuva NPS-suosittelulukema lasketaan asiakkaiden arvosanoista siten, että suosittelijoiden prosenttiosuudesta vähennetään arvostelijoiden osuus. Tulosta pidetään yrityspalvelu- ja rakennusaloilla erinomaisena, kun NPS on 40 tai yli.

Kyselyn perusteella useampi kuin kuusi kymmenestä asiakkaasta suosittelisi A-Insinöörejä suunnittelu- tai konsulttikumppanina (suosittelun todennäköisyys 10 tai 9). Lisäksi kriittisesti palveluun suhtautuneita oli vähän, vain 6 prosenttia.

Kirkkaimpina A-Insinöörien vahvuuksina pidettiin ammattitaitoa ja osaamista. Asiakkaat arvostivat korkealle myös palvelualtista ja asiakaslähtöistä asennetta. Kiitoksia annettiin lisäksi palvelun luotettavuudesta ja monipuolisuudesta.

Suositteluindeksi oli erinomainen kaikilla kolmella A-Insinöörien toimialalla eli rakennesuunnittelussa, rakennuttamisessa ja ympäristö- ja yhdyskuntasuunnittelussa (Civil Engineering).

A-Insinöörien asiakkaiden palvelukokemusta selvittää vuosittain Taloustutkimus Oy. Maalis-huhtikuussa toteutettuun tutkimukseen vastasi nyt 160 asiakasta.

Asiakaspalautteiden seuraamisen tarkoituksena on asiakaslähtöinen, jatkuva palvelun ja osaamisen kehittäminen. Vuosittaisen suosittelututkimuksen lisäksi asiakkaiden kokemusta ja projektien laatua seurataan A-Insinööreissä myös projektikohtaisina NPS-kyselyinä sekä itsearvioinnin keinoin.

Lisätietoja: 
Jaakko Jauhiainen, teknologiajohtaja, A-Insinöörit
puh. 0400 448 913
jaakko.jauhiainen@ains.fi